ایمیل :   رمز عبور :        فراموشی رمز؟  
تفال حافظ بیدل شعر پارسی شعر کاربران


از :   حسن پاکزاد  در تاریخ :   1393/5/27 در ساعت : 11:26:42       بر شعر :   سوتِ قطار
سلام - - چارپاره خوبی خوندم - از اون دست کارهایی ه که ظرفیت حرف و نقد رو داره - 1.درمورد مفهوم شعر ،اینکه بگردیم و یه بیتو پیدا کنیم و بعد بگیم با بقیه شعر نمی خونه کار چندان جالبی نیست . - در شعر باید به یک اندیشه و مضمون کلی رسید مثلا فقر. جنگ . غربت و... - که معتقدم این فضا در کلیت کار جاری بود - از طرفی چون قالب چارپاره س تغیر موقعیت و فضا پذیرفتنی تره.بطوریکه ما در یک بند وارد   ....   
از :   محمد وثوقی  در تاریخ :   1393/5/26 در ساعت : 21:29:53       بر شعر :   عاشقانه ای تازه
بسم الله - سلام و عرض ادب - 1. تحول تصاویر از فردیتی عینی، تا مفهومی بیش‌وکم ذهنی و تا کلیتی فراگیر از یک‌سو، و تکامل از "کوچه باغ کودکی" تا "وقت غزل گفتن" از سوی دیگر، امکان برداشت‌های دیگرگونه‌یی را به اثر می‌بخشد. مثلاً ممکن است ذهنِ خواننده‌ی علاقه‌مند به نقدهای روان‌شناختی یا کهن‌الگویی را به سمت این‌گونه مباحث سوق دهد. - 2. تصویرسازی در این غزل درست و موفق می‌نماید؛ البته نه به علت ب   ....   
از :   شبنم فرضی زاده  در تاریخ :   1393/5/11 در ساعت : 20:16:14       بر شعر :   غزه
یاهو - - ودرود/ - ما به اتفاق هم مردیم - - ما به اتفاق - - از درخت ها و رودخانه ها - - خداحافظی کردیم - تصویر سازی برسه اصل استوار است. نخست آشنایی شاعر با طبیعت و خلق و خوی آنست. دوم مهارت و تکنیک شاعر است که بتواند این ویژگی‌ها را بخوبی تصویر کند و سوم قدرت زبان شعری شاعر می‌باشد.(چون یکی از مهمترین موارد، برقراری زبان شاعر با طبیعت است.) شعر رااز سه دریچه به انچه اتف   ....   
از :   صادق ایزدی گنابادی   در تاریخ :   1393/5/10 در ساعت : 21:30:57       بر شعر :   منم علی البدلی در ذخیره‌های دلت!
سلام بر شاعر محترم - مقایسه کردن این شعر با شعر فروغ فرخزاد از نوع قیاس شیر جنگل ،شیر خوردنی و شیر آب است - در شعر فروغ رابطه عاشقانه بین زن و دقیقا یک مرد اتفاق می افتد در حالیکه در شعر خانم هاشمی فقط در حد یک ادعا مطرح شده است که بله شکست معشوق را هم باید دید و بعد هم زنجموره هایی مطرح می شود که ما بار ها اتفاقا از زبان عاشق ها شنیده ایم هیچ رد پایی از معشوقی که ما باید شکستش را ببینیم    ....   
از :   سیدعلی اصغرموسوی  در تاریخ :   1393/5/10 در ساعت : 21:0:39       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
سلام - - خویشتن داری شما قابل ستایش است، - آفرین -    ....   
از :   شبنم فرضی زاده  در تاریخ :   1393/5/10 در ساعت : 14:28:13       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
یاهو - درود - با نهایت ادب درخواستم از شاعران و عزیزانی که پیام عمومی وخصوصی متعدد میگذارند ومصرانه درخواست علنی کردن وتاییدش را از بنده دارند با احترام عرض میکنم لطفا به این مسائل خاتمه دهید.بنده بحثم فقط شعر بود ونوع وشیوه نقد واصولی وعلمی بودن ویانبودن این نقد!همین.. - که آنهم ترجیح دادم دیگر کش ندهم وسکوت کنم.دلیلش را هم, هم شما میدانید هم بنده وعرض هم کردم. - لطفا مسائل دیگر ر   ....   
از :   محمد وثوقی  در تاریخ :   1393/5/9 در ساعت : 14:38:59       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
بعد از سلام و عرض ادب، همین اول بسم الله یک نکته را عرض کنم: به‌هیچ وجه قصد حکمیت بین این دو بزرگوار را ندارم زیرا این، کار اساتید و پیش‌کسوت‌تان سایت است. منتهی چون نظرم را با توجه به نقد منتقد محترم ( و نه این‌که بخواهم همه‌ی شعر بررسی کنم) نوشته‌ام ممکن است خوانندگان عزیز چنین چیزی را احساس کنند. - - هر چند از کنایه و زخم زبان پر است - از بغض های حادثه ای بی امان پر است - نهاد محذوف "   ....   
از :   عباس خوش عمل کاشانی  در تاریخ :   1393/5/9 در ساعت : 12:55:8       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
من بر یک نکته که آن را حقیقتی روشن می دانم پای می فشارم و آن اینکه استاد ایزدی گنابادی(عموصادق خوب و مهرپرورمان)در هر نقدی که بر سروده ای می نویسند جامع الاطرافی عمل می کنند ؛ ذوابعادند و صرفا بر آن شعر خاص مورد نقد نظر ندارند و این خیلی چیزها به من آموخته است.مثلا در نقد بر همین سروده ی خانم فرضی زاده ی عزیز-که انصافا شاعر فحلی هستند و من ازهمه ی شعرهایشان صرفا به عنوان شاعری خواننده ی شعر و نه ن   ....   
از :   علی سعادتخانی  در تاریخ :   1393/5/9 در ساعت : 11:14:49       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
سلام مجدد/ - حقیر هیچ ادعای نه در خصوص شعر و نه در جایگاه نقد نداشتخ و ندارم (این را عرض کردم و احتمالاً قبلاً نیز عرض کرده ام تا انشالله خیال خصلتی عزیز راحت باشد) که در حوزه نقد حداقل در این سایت جز جناب خصلتی و استاد گنابادی معزز کسی توانایی نقد ودر این حوزه را ندارد/دوستان اگر عنایت فرمایند یکبار دیگر چند سط نوشته شده بنده و جواب جناب خصلتی را مرور کنند قطعاً معنی جانداری را به عینه خواهند    ....   
از :   صادق ایزدی گنابادی   در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 21:33:21       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
- سلام بر جناب سعاد تخانی - ای کاش به جای رجز خوانی ، هل من مبارز طلبیدن ، تحریک و جو سازی علیه بنده حضرت عالی به چند مصراع خوب شعر فوق اشاره فرموده ما را مستفیض می فرمودید - و یا به نکاتی که در خصوص شعر مطرح کرد ه ام می پرداختید - مثلا اینکه کش دادن ترکیب لرزه های گسل های ساعت را توجیه می فرمودید و می گفتید که چرا شاعر مضاف و مضاف الیه را جمع بسته است توجیه شاعرانه وی ب   ....   
از :   علی اصغر اقتداری  در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 21:16:44       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
درود بر همه ی دوستان - من نمی خواهم به طور اصولی وارد بخش نقد وجواب های رد وبدل شده بین شاعر ومنتقد وارد شوم فقط دو موضوع را مطرح می کنم - ابتدا این که حد اقل خودم وقتی برای شعری نقد می نویسم هم به نقطه ضعف ها وهم به نقاط ضعف آن اشاره می کنم که معنی نقد هم چیزی جز همین نیست یعنی جدا کردن سره از ناسره - ودوم این که اگر شاعری به هر دلیل چه موجه وچه غیر موجه از کسی بخواهد که درباره ی شع   ....   
از :   حمید خصلتی  در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 17:35:48       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
با سلام بر شاعر محترم.منتقد عزیز وکسانی که این بحث را دنبال میکنند..هر از چند گاهی در بخش نقد شعری به دلایل مختلف چالش برانگیز می شود وگاه شاعر وگاه منتقد پا را از دایره ی انصاف بیرون می گذارند.سرکار خانم فرضی زاده شاعر محترم.همه میدانیم در این سایت اگر دوستی نقدی بر شعری می نویسد کاملا بر اساس علاقه شخصی وافتخاری است.این عزیزان نه از مدیران سایت هستند ونه بابت نوشتن نقد شان یک ریال دریافت می کنن   ....   
از :   علی سعادتخانی  در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 15:16:47       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
سلام - - بنده در این چند سالی که در حوزه شعر بعنوان مخاطب حرفه ای قلم می زنم و می خوانم و می نویسم و در این مدتی که در این سایت وزین حضور دارم اکثر کارهای دوستان را خوانده و به موازات آن نقد ها را نیز با دقت و وسواس بیشتری پیگیری کرده ام و اینگونه تاختن ها را بر هیچ شعری نمی پسندم و اعتقاد دارم جناب گنابادی گرامی (البته با تفاسیری که از ایشان بر شعرها خوانده ام ) همیشه نیمه خالی لیوان را خو   ....   
از :   شبنم فرضی زاده  در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 13:14:51       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
درود دوباره - - گاهی از آخر متن میشود به اول متن یاگاهی کل متن وصحبت رسید - واین هم نوعی رسیدن است - آخر صحبت هایتان اعتراف کرده اید که از روی تفنن قسمت نقد سایت , شعر مخاطبین, وقت خوانندگان ودرنهایت شعور جمعی را گهگاهی به قلمتان اختصاص میدهید واشغال می کنیدونتیجه وپسامد هم برایتان مهم نیست وارزشی هم ندارد - فکر میکنم کل نتیجه و حرف را خودتان فرموده اید - - پس بنده ترجیح   ....   
از :   صادق ایزدی گنابادی   در تاریخ :   1393/5/8 در ساعت : 11:49:57       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
سلام بر شاعر محترم - ای کاش به جای اینکه بنده را متهم به غرض ورزی می فرمودید به اشکالات و نارسایی ها و اشفتگی های متن تولیدشده می پرداختید - چیز حدود نود و نه در صد از عرایض حضرت عالی مربوط به حرف و حدیث های تکراری - ایست که اصولا به بحث اصلی مربوط نمی شود و معمولا از نوع فرا فکنی است - بحث سن و سال حقیر مربوط به ذات طبیعت روزگارست که همه انسانها روزی - به ان دچار می شوند    ....   
از :   شبنم فرضی زاده  در تاریخ :   1393/5/7 در ساعت : 10:48:51       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
- باسلام ودرود - نقد همواره از اصول زیر بنای قوت اشعارهست جناب گنابادی.اصلابدون نقد بنده خودم به شخصه که شعر را قبول ندارم.باتوجه به اینکه به عنوان کوچکترین وکمترین فرد در این عرصه سالهاست قلم هم میزنم کم و بیش حداقل معنا واصول اولیه ظاهری نقد برای هر کسی هم پوشیده باشد برای بنده مشهود است . فرق نقد با نسیه را خوب میدانم . - نوشته های شما به دیده ی منت و بزرگواری شما مستدام ومانا جناب گنا   ....   
از :   محمد یزدانی جندقی  در تاریخ :   1393/5/5 در ساعت : 19:17:8       بر شعر :   منم علی البدلی در ذخیره‌های دلت!
سلام / - بیا ببین / بیا به / بیا ببین / ببین بیا / ببین / توجه :) در مصراع دوم را ) بیا به ) ..../ - این کلمات دارای واج آرایی مناسبی هستند ضمن انکه ) ببین ) تکیه کلام تاثیر گذاری نیز هست به علاوه متکلم وحده بودن آنهم به صورت جزمی ) همیشه حرف فقط ) در صدر بیت دوم و ) فقط گفتم ) در پایان ) وقتی به اجرا می رسد بر تشخص سخن می افزاید //وجود شباهت معکوس ) شیرین و ؟ ) در نمایش شخصیت های افسانه ی   ....   
از :   صادق ایزدی گنابادی   در تاریخ :   1393/5/5 در ساعت : 14:35:52       بر شعر :   به ناله های مظلومیت غزه
سلام بر شاعر محترم - قبل از این که در خصوص این شعر نکاتی را بنویسم برای چندمین بار خدمت عزیران عرض کنم که نام و عنوان نوشته های حقیر نقد نیست بلکه نوعی توضیح تفسیر و یا برداشت های سلیقه ای است که ممکن است هیچ وجه علمی در حوزه نقد نداشته باشد - برخورد حقیر با هر شعر برخورد یک مخاطب عادی با شعر است - به عنوان مثال : - حقیر همانند یک مخاطب عام در فهم این مصراعها دچار مشکلم (به ای   ....   
از :   علی اصغر اقتداری  در تاریخ :   1393/5/5 در ساعت : 4:19:35       بر شعر :   منم علی البدلی در ذخیره‌های دلت!
با سلام - یکی از مشخصه های بارز شعر بانوان که - با "فروغ "کلید خورد ، حضور ملموس یک زن در لابلای تک تک واژه هایی است که ساختمان شعری او را می سازند - واین بود که شعر بانوان دارای شناسنامه ی مخصوص به خود شد - در این شعر بیشتر باجریان سیال عاطفه رو به رو می شویم تا عنصر خیال ولی همان گونه که گفته شد شناسنامه ی یک زن شاعر دراین جا به نمایش گذاشته شده است - زنی که خودش را معشوق م   ....   
از :   شبنم فرضی زاده  در تاریخ :   1393/5/4 در ساعت : 12:20:25       بر شعر :   یک غم صعب العبور
- psychologicai - approach یا نقد روان شناختی شعر از جنبه های مهم اصول نقد است به طوری که شاید در بسیاری از موارد دغدغه ی کلی صور خیال و تخیل شاعر را در بر می گیرد.باتوجه به پیش زمینه شاعر وذهنیت القا شده توسط اوبه مخاطب قالب این اثر را میتوان از جنبه بیشترمورد بحث قرار داد. - حس آمیزی و استعاره در واژه های باران و خیس شعر رادارای بعد می کند ، بعدی از مادیت ،و معنویت که واژه را به صورت اسف   ....   

62




آمار بازدید

بازدید امروز : 27120
بازدید دیرور : 32752
بازدید کل : 32994853

ثبت نام در خبرنامه

نام خود را وارد کنید

ایمیل را وارد کنید

تقویم تولد شاعران

یدالله گودرزی
1350/06/01

رضا کرمی
1352/06/01

سینا میرزایی
1349/06/02

حمید هنرجو
1352/06/03

حمیدرضا نوری
1364/06/09
کلیه حقوق این سایت محفوظ است ، طراح و برنامه نویس : علیرضارضایی