ایمیل :   رمز عبور :        فراموشی رمز؟  


آخرین نقدها
نام ارسال کننده : جابر ترمک
درود بر اساتید گرانقدر.... - شعر زیبای استاد و نظرات خوب اساتید را خواندم. تنها چیزی که به نظرم آ   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : ابراهیم حاج محمدی
با سلام و درود. - بر خلاف دیدگاه سرکار خانم بهرامچی بر این باورم که شاعرانگی در بیت بیت این غزل که   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : صادق ایزدی گنابادی
سلام - - گرچه حقیر به استقلال بیت در غزل اعتقاد دارم و کلا چالش ایجاد کردن در خصوص عدم تناسب د   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : مهسا مولائی پناه
   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : حنظله ربانی
درود - متنی ساده بود تا شعر - هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا - دور از شعر بود - اشعار   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : محمد یزدانی جندقی
سلام محمد علی رضا پور عزیز شاعر گرانقدر . - حقیر را به خوانش اشعارتان فرا خوانده اید ؛ از حسن اعتم   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : محمدعلی رضاپور
سلام و درود بر استاد گرانقدرم جناب خادمیان عزیز! - - استادبزرگوار! فرموده تان درست است و حقیر ه   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : صدرالدین انصاری زاده
فرد اعلی نباشیم! - """""""""""""""""""""" - نمی دانم در ادبیات این کشور چه می گذرد. بهتر بگویم:   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : اله یار خادمیان
سلام و درود میلاد مسعود امام زمان بر شما مبارک باد - - جناب رضا پور عزیز بیت ششم مصرع اول   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : رضا محمدصالحی
سلام و عرض ادب - از استاد صفادل همیشه اشعار خوب خوانده ام و این بار نیز ، ضمن احترام به نظر سرکار   ....    لینک شعر مورد نظر


آرشیو کامل



Share



من

 

گذر کردم به هرسویی، من من، روبروی من

من من، جستجوی من ،من من، گفتگوی من

 

خودم مبدا، خودم مقصد، خودم اول، خودم آخر

تمام حسرت من خود،خود من آرزوی من

 

به خلوت من،به جلوت من،به وحدت من ،به کثرت من

فقط من، در سکوت من،فقط من، های وهوی من

 

نه تنها من،تومن،اومن،هرآنچه هست هرسو،من

که من تکثیرشد تا شد، جهانی روبروی من

 

سفر در انتهای خود، به آیینه رسیدن بود

مرا با من مقابل کردآخر، جستجوی من

کلمات کلیدی این مطلب :  من ،

موضوعات : 

   تاریخ ارسال  :   1391/12/22 در ساعت : 21:48:49   |  تعداد مشاهده این شعر :  829


کسانی که این شعر را می پسندند :

ارسال نقد و نظر برای اعضا

   
ارسال نظر برای غیر اعضا







متن های ارسالی برای "نقد" توسط دارنده دفتر شعر قابل مشاهده و تایید نخواهد بود و تنها توسط مسئول بخش نقدها بررسی و تایید خواهند شد. در صورتی که میخواهید نظری را خصوصی برای صاحب اثر ارسال کنید از بخش نظرات استفاده بفرمایید.

صادق ایزدی گنابادی
1391/12/28 در ساعت : 23:59:8
سلام بر شاعر محترم
شاعر می خواسته است با تکرار من و نوعی از اجرای زبان به اعتلای موسیقی شعر خود کمک کند که متاسفانه موفق نبو ده است
تکرار من با توجه به فضای زبانی دیگر کلمات دقیقا مثل یک صدای یک ساز است که خارج از هارمونی کلی نواخته شود
خسرو نوربخش و رفیع جنید (شاعر افغانستاتی ) شاعرانی هستندکه در اجرای این تکنیک در اجرای این تکنیک موفق هستند که دو نمونه خدمت عزیزان در اینجا می آورم
خسرو نور بخش
پر شد گلوی زخم تو، پر شد گلوی زخم
زخم آمد از گلوی تو تا گفتگوی زخم

از روبروی زخم تو تا زخم روبرو
هی زخم و زخم و زخم، وَ هی روبروی زخم

رگ شد وضوی بیعت رگ شد شتک شتک
اینک شتک شتک رگ و اینک وضوی زخم

ای سرخ کهنه، کهنه تر و زخم تر، وَ سرخ
گبری بریز، کهنه و سرخ از سبوی زخم

از بوی زخم و پیرهن از بوی و پیرهن
از زخم بوی پیرهن از زخم بوی زخم

رگ،زخم،رگ،ملائکه،رگ سرخ و سجده رگ
مسجد شد از نمایش رگ، فَسجُدوی زخم

زخمی که زخم زخم نمی گفت و زخم گفت
زخم نگفته گفت به زخم مگوی زخم

و اما نمونه ای از رفیع جنید
زود: ولی چه دورتر زلف کجک کجک کجک
کم کمک آمدی به بر زلف کجک کجک کجک

می روی ونمی روی . نه ، می روی – نمی روی
نمی دهی خبر خبر زلف کجک کجک کجک

لااقل استعاره ای ، یا رصد ستاره ای
قبل سفر سفر سفر زلف کجک کجک کجک

باز شبی ... شبی قمر ، باز کجک کجک قمر
باز قمر قمر قمر زلف کجک کجک کجک

عین عیان « آن » شدی ؛ عین شدی عیان شدی
عین شرر شررشرر زلف کجک کجک کجک

فاصله ي وجود ما – فاصله شد وجود ما
فاصله ازمیان ببر زلف کجک کجک کجک

هی هی ، هی عدم بیا . هی هی باز هم بیا
هی هی هی همین قدر زلف کجک کجک کجک

هی هی پیچ و تاب شو ؛ تارگ جان ما برو
تا ، تا قرمز جگر زلف کجک کجک کجک

جان تلف و جگر تلف . بی تو تلف تلف تلف
بی تو هدر هدر هدر زلف کجک کجک کجک

البته گرچه ممکن است کسی با یان نوع پرداخت زبان به لحاظ اینکه محتوا دیر رس است وفقط بر اجرای زبان و آزاد شدن انرژی کلمات است موافق نباشد اما بهر حال این ها از بهترین نمونه های این گونه استفاده اززبان است و نمونه جناب محدثی ماندن در بین دوفضا ست (به لحاظ اهنگ ) که متاسفانه نا موفق شده است
نام ارسال کننده :  احسان محمدی     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
بسیار زیبا و لذت بخش بود درود بر شما استاد بزرگوار
امیر سیاهپوش
1391/12/28 در ساعت : 22:41:0
سلام استاد ارجمند.
بسیار بسیار عالی است. صد مرحبا. چقدر لذت بردم. چه شعر کامل و بی نقصی.
دست مریزاد انصافا عالی است.
همین یک غزل برای جاودانگی نام شما کافی است.
باز هم ممنون
سید محمد امین جعفری حسینی
1391/12/29 در ساعت : 5:28:43
لذذذذذذذذذذذذذذذذت بردم- درود بر استاد محدثی
م. روحانی (نجوا کاشانی)
1391/12/29 در ساعت : 9:22:0
سلام بر استاد محدثی عزیز و ارجمند
غزل فوق العاده زیبا و دلنوازیست که همه ی من هایش مخاطبی و تأثیر گذار شده . دست مریزاد و شاعرانگیتان مستدام
با عرض پوزش از استاد :
قافیه ی " روبروی من " در بیت های 4 و 5 غزل تکرار شده و باید برایش چاره ای بیندیشید .
عیدتان خجسته ، سال نو برشما خوش

ممنون ،عمل شد
نغمه مستشارنظامی
1391/12/29 در ساعت : 14:34:41
سفر در انتهای خود، به آیینه رسیدن بود

مرا با من مقابل کردآخر، جستجوی من

سلام بر استاد محدثی/ آموختیم عالی بود
نوروزتان مبارک و پیروز باد
بازدید امروز : 19,157 | بازدید دیروز : 14,619 | بازدید کل : 121,814,575
logo-samandehi